سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در تحلیل تکنیکال چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

1- تغییرات قیمت ها تمامی عوامل موثر بر بازار را در نظر می گیرد. تمامی عوامل اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی که بر روند قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند، در نمودارهای قیمت ابزارهای سرمایه‌گذاری با در نظر گرفتن پیش از آن منعکس می‌شوند. به طور خلاصه، قیمت در واقع یک شاخص مهم است که همه عوامل موثر بر بازار را منعکس می کند.
2- قیمت ها همیشه با روند خاصی تغییر می کنند. اساس این تحلیل «نظریه داو» است. تئوری داو بر 6 اصل اساسی استوار است. برای مثال؛

آ. شاخص ها همه عوامل را شامل می شود.
ب 3 روند اصلی (جهت شاخص) در بازار وجود دارد.
NS. هر گرایش از 3 مرحله تشکیل شده است.
D. حجم معاملات باید از روند حمایت کند.
به. شاخص ها باید از یکدیگر حمایت کنند.
f. جهت روند ثابت می ماند مگر اینکه سیگنالی وجود داشته باشد که روند فعلی را پایان دهد.
3- «تاریخ شامل تکرار خودش است» یعنی گذشته خود را تجدید می کند. به عبارت دیگر، می توان با مشاهده تغییرات گذشته قیمت ها پیش بینی کرد که به کجا خواهند رسید.

نمودارها اساسی ترین ابزارهای اطلاعاتی در تحلیل تکنیکال هستند. نمودار OHLC اطلاعات باز، بسته شدن، بالاترین و کمترین قیمت را در بازه زمانی مشخص گردآوری می کند. این یک منبع برای چگونگی قیمت ها در آینده ایجاد می کند. از طرف دیگر نمودارهای کندل استیک تفاوت بین قیمت های افتتاحیه و بسته شدن را به صورت میله ای به روش های مختلفی مانند دقیقه، ساعتی، روزانه یا ماهانه نشان می دهد. برای تجزیه و تحلیل تکنیکی یا بنیادی، می توانید از تیم متخصص در بخش تحقیقات ما بین ساعت 8:30 تا 17:30 در روزهای هفته پشتیبانی تحلیل زنده دریافت کنید.
اطلاعات دقیق و برنامه رایگان

لطفاً فرم را پر کنید تا با مزیت های بازار فارکس آشنا شوید، با آموزش رایگان سرمایه گذاری آگاهانه در فارکس انجام دهید یا این بازار را بهتر بشناسید.